محله آخونی .... آخینی

محله آخونی .... آخینی
محله پدری و ریشه های زندگی ام 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

 

 3

کرسی های دورن کودکی ام

خزيده خاطره من  به  قاب كُرسی ها
بياد كودكی  و  رختخواب كُرسی ها

صدای قصه مادربزرگ  پيچيده است
بگوش حافظه برده خواب كرسی ها


بساط  شب چله و گفتگوی همسايه
به گُل نشسته شب از التهاب كرسی ها


چه پند ها به من آموخت ، چه داستان ها گفت
شب  بلند زمستان ، كتاب كرسی ها


هنوز كوچه پس کوچه ها پُر از سرما است
دو دست يخ زده  بی آفتاب  كرسی ها


اذان مسجدها گوش صبح را پر كرد
دويدن مدرسه ها را شتاب كرسی ها


به شام كودكيم بس شهاب جا مانده است
از جرقه های پی در پی ذغال كرسی ها


نشست برف زمستان به بام  باور  من
شكست تيرك  باور حباب  كرسی ها


من آن غرور  بلند آشيان  شاهينم
فرود آمده امشب عقاب  كرسی ها


به جای مانده از آن سال های خاكستر
حُباب  خاطره ای از سراب  كرسی ها


شكست دانهً دل با گذشت سنگ زمان
ز سنگ حادثه ،  نی زآسياب كرسی ها


سوال  كودكيم خيس  برف بازی بود
چگونه خشك شدم بی جواب كرسی ها ؟

                                             شاعر ..؟




موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 28 / 8 / 1392برچسب:ذغال,کرسی, ] [ 22:59 ] [ غ . آ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

محله یادگارهای پدری ام ، آخونی .
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 539
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 1537
بازدید ماه : 8619
بازدید کل : 452054
تعداد مطالب : 1634
تعداد نظرات : 496
تعداد آنلاین : 1

تاریخ روز




در اين وب سایت
در كل اينترنت